Od jula 2022. godine u Beogradu je rekonstruisano više od 500 ulica, što predstavlja značajan iskorak ka poboljšanju kvaliteta života građana i funkcionalnosti saobraćaja.
Nema opštine u kojoj nisu obavljeni radovi, a gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić istakao je da je cilj ovih projekata stvaranje moderne, uređene urbane sredine koja odgovara potrebama stanovnika i budućim razvojnim planovima grada.
U rekonstrukciji ulica korišćene su najsavremenije tehnologije, uključujući poboljšanje vodovodne i kanalizacione mreže, uvođenje novog osvetljenja, kao i izgradnju biciklističkih i pešačkih staza.
Rekonstrukcija Višnjičke ulice na Karaburmi završena je pre predviđenog roka, nakon čega je ova saobrađajnica postala bulevar, što je doprinelo velikom rasterećenju saobraćaja u ovom delu grada.
Rekonstrukcija Višnjičke ulice na Paliluli je bila jedan od najsloženijih poduhvata kada je reč o samom procesu rada jer ovom saobraćajnicom svakodnevno prolazi veliki broj vozila. Ovo je bio glavni razlog zašto je Grad nastojao da maksimalno skrati rok radova, kako bi građani dolazili što manje u stresne situacije zbog zastoja u saobraćaju. Radovi su obavljani noću, vikendima, van špica.
Višnjička ulica je bila primer izuzetnog opterećenja jer je pored jako izraženog saobraćaja, ovaj deo grada dobio ne samo velike tržne centre već i brojne nove stanovnike, a brojna „presecanja“ su usporavala saobraćaj. Rekonstrukcija ove ulice je pokazala koliko se efikasno mogu izvoditi izuzetno kompleksni projekti.
„Veoma sam srećan što smo ovde, u Višnjičkoj koja je jedna od možda najkomplikovanijih ulica, jer na njoj na dnevnom nivou prolazi ogroman broj vozila, izveli radove a da nismo ugrozili svakodnevni život, što uopšte nije bilo lako.”
Višnjička ulica je najbolji primer kako je moguće širenjem kolovoznih traka povećati protok saobraćaja u Beogradu.
Na Novom Beogradu je prošireno više ulica, kao što je vertikala u Bulevaru Zorana Đinđića, od kružnog toka do Studentske ulice koja je proširena za jednu traku, od Studentske preko Tošinog bunara, Egipatske, do ulaza u Vojvođansku ulicu.
Ulica Nikole Dobrovića je proširena sa četiri trake na sedam, a završeno je i proširenje Tošinog bunara, odnosno Egipatske ulice do Gandijeve ulice.
U toku su radovi na proširenju Studentske ulice kod Studentskog grada, kao i kod Kliničko-bolničkog centra „Bežanijska kosa”.
Rešenja se prave kako za Novi Beograd tako i za stari deo grada kako bi saobraćaj bio protočniji, proširena su stajališta na Zelenom vencu. Karađorđeva je učinjena ponovo prohodnom, a u saobraćaj, u oba smera za sva motorna vozila puštena je i Vasina ulica.
Bulevar Zorana Đinđića je izuzetno važna deonica od skoro šest kilometara.
I kod produžetka Bulevara Zorana Đinđića primenjeni su isti principi kao i u rekonstrukciji Višnjičke ulice.
Izgrađena je nova saobraćajnica u dužini od 440 metara, od novog kružnog toka u Vladimira Popovića do raskrsnice sa ulicom Milentija Popovića. Radovi su obuhvatili izgradnju 3 trake po smeru, kao i uporedne radove na gasovodu, vodovodnoj infrastrukturi, rasveti i drugim instalacijama.