U okviru najveće reforme javnog prevoza ikada, od 1. januara 2025. godine, uveden je besplatan javni prevoz za sve. Ovom socijalnom merom Beograd je postao jedini grad u Evropi, sa više od 500.000 stanovnika, koji ima besplatan javni prevoz za sve.
Pre ove odluke, u okviru reforme javnog prevoza koja je započeta na inicijativu gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića, prvi put u Beogradu je uveden besplatan javni prevoz za srednjoškolce, beogradski penzioneri su dobili doživotne kartice, a noćni prevoz je postao besplatan za sve.
O značaju ove odluke izvestili su Evropska komisija, Kineska državna televizija CGTN i poznati italijanski dnevni list „Republika”.
Podsetili su na izjavu gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića da putnici više neće morati da kupuju karte za autobuse, tramvaje i trolejbuse, čime se Beograd pridružio gradovima poput Luksemburga, Talina i Monpeljea u prihvatanju besplatnog javnog prevoza. Istaknuto je da je gradonačelnik Šapić najavio i planove za veliku reformu gradskog voznog parka, navodeći da do kraja 2025. godine nijedan autobus u voznom parku neće biti stariji od dve godine, osim onih kupljenih 2022. godine.
Nakon informacije o uvođenju besplatnog javnog prevoza, o čemu su pozitivno izveštavali mnogobrojni strani mediji, uključujući i Evropsku komisiju, ova izuzetna vest došla je i do Brazila.
Sao Paulo je iz „prve ruke”, 15. aprila 2025. godine lično od gradonačelnika Aleksandra Šapića dobio smernice za implementaciju besplatnog javnog prevoza.
Tim povodom, savezni poslanik Žilmar Tato, koji je i predsednik Parlamentarne grupe za odbranu besplatnog javnog prevoza i koji se zdušno zalaže za uvođenje besplatnog prevoza u celom Brazilu, a za početak u najvećem i najnaseljenijem gradu ove zemlje i čitave južne hemisfere, Sao Paulu, izrazio je želju da namenski poseti naš glavni grad samo sa jednim razlogom, a to je susret sa gradonačelnikom Šapićem, sa kojim bi razgovarao o načinu na koji je Beograd doneo ovako veliku i važnu odluku.
„Ja sam dao argumente o tome kako smo došli do ove odluke, kako je sprovodimo i kako to sada funkcioniše. Razmenili smo iskustva i usaglasili mišljenja."
Pored besplatnog prevoza za sve, u toku je najveća reforma javnog prevoza, a najkasnije do početka 2028. godine će se obnoviti ceo vozni park.