Бесплатан јавни превоз за све, од 1. јануара 2025. године је уведен у оквиру највеће реформе јавног превоза.
Са овом социјалном мером Београд је постао једини град у Европи, са више од 500.000 становника који има бесплатан јавни превоз.
Ова одлука Града Београда је имала велики одјек у Европи и свету. О њој су позитивно извештавали многобројни страни медији, међу којима су амерички, кинески и европски, укључујући и Европску комисију.
Европска комисија објавила је 7. јануара 2025. године текст на свом сајту где истиче да је Београд постао највећи европски град који нуди бесплатан јавни превоз свим својим грађанима.
Подсетили су на изјаву градоначелника Београда Александра Шапића да путници више неће морати да купују карте за аутобусе, трамваје и тролејбусе, чиме се Београд придружио градовима попут Луксембурга, Талина и Монпељеа у прихватању бесплатног јавног превоза.
Истакли су да је Шапић најавио и планове за велику реформу градског возног парка, наводећи да до краја 2025. године ниједно возило у возном парку неће бити старије од две године, осим оних купљених 2022. године.
„Очекује се да ће ове мере смањити гужве у саобраћају, емисије штетних гасова и промовисати одрживију мобилност широм српске престонице. Они чине део шире стратегије града за побољшање урбане мобилности. Очекује се да ће систем метроа, који је предвиђен за завршетак до 2030. године, додатно трансформисати понуду јавног превоза”, наведено је у тексту на сајту Европске комисије.
О значају ове одлуке поред Европске комисије, известили су и Кинеска државна телевизија CGTN и познати италијански дневни лист „Република”.
Кинеска државна телевизија CGTN направила је прилог о бесплатном јавном превозу у Београду, у којем је показала велику заинтересованост и позитивно оценила ову одлуку градоначелника Александра Шапића.
У уводном делу прилога су најавили да је то велика промена за све становнике главног града.
Изјаву за ову телевизију је дао и градоначелник Александар Шапић, који је појаснио је да је одлука о бесплатном превозу у главном граду део „озбиљног социјалног програма”, који се спроводи откад је он на челу српске престонице.
Он је том приликом, навео да бесплатан превоз и друге социјалне мере имају многе друге потенцијалне ефекте, међу којима је покушај смањења загађења и гужве, али и треба да мотивишу људе да се више возе јавним превозом.
У прилогу су између осталог наведена очекивања да до краја 2025. неће бити ниједног аутобуса који би био старији од две године, што се никада није десило у Београду.
Позитивну оцену ове одлуке дао је и познати италијански дневни лист „Република”.
У тексту објављеном 8. јануара 2025. године под називом „Бесплатан градски превоз за све, експеримент за мање аутомобила у Београду, примери у свету”, у афирмативном тону известили су да је град Београд почев од 1. јануара 2025. године увео бесплатан јавни превоз.
Наведена одлука се наглашава као позитиван пример у циљу решавања саобраћајних гужви. У свом тексту су додали и да ће до краја 2027. године Београд извршити комплетну замену возила у јавном саобраћају.
Одлука о увођењу бесплатног јавног превоза за све изазвала је велику пажњу и у Бразилу.
Тим поводом Београд је 15. априла 2025. године посетио савезни посланик Жилмар Тато, који је из „прве руке”, желео да лично од градоначелника Александра Шапића добије смернице за имплементацију бесплатног јавног превоза у Сао Паулу, највећем и најнасељенијем граду Бразила и читаве јужне хемисфере.
Градоначелник је рекао да је са саговорником дошао до истих закључака да оваква одлука није добра само због социјалног аспекта, већ да има и много других позитивних ствари које носи бесплатан јавни превоз.