Сва возила јавног превоза у Београду, регистрована први пут након 7. октобра 2022. године, биће плаве боје.
У току је и велика обнова возног парка захваљујући којој ће у главном граду Србије саобраћати нова возила.
У фебруару 2025. године, расписана је јавна набавка за 300 нових аутобуса и 100 нових трамваја.
До краја 2027, а најкасније до почетка 2028. године више неће бити возила у јавном превозу која би била старија од две-три године.
Скупштина града је одлучила да нови возни парк буде у плавој боји.
Београд заслужује да има своју боју, а то јесте плава.“
У овој боји ће бити сви нови аутобуси и трамваји који у наредном периоду треба да стигну.
Градоначелник Београда Александар Шапић, 28. јула 2025. године, представио је нове београдске трамваје и најавио да ће до краја 2025. године стићи двадесет, а до 1. марта 2026. године свих 25 возила која су купљена од турске фирме „Бозанкаја”.
Београд је после 15 година добио нове трамваје. Дужина возила је 30 метара, а ширина 2,40 метара, а у односу на трамвај компаније КАФ који је стигао 2009. године, имају и већи капацитет места, а то је 194 наспрам 168. У новим плавим трамвајима и већи број путника може да стоји, 118 у односу на 90.
Нови трамваји су квалитетнији и лакши за вожњу, имају могућност бољег уласка у кривине, а самим тиме и лакшег маневрисања у ужем градском језгру. У поређењу са КАФ-овим, имају и већу снагу мотора, а улазак и излазак путника је лакши јер су нижи, како у унутрашњости возила, тако и код врата.
За разлику од претходних КАФ-ових, могу да саобраћају у свим деловима града. Захваљујући овим трамвајима, грађани добијају једну нову линију, 8, која ће саобраћати на релацији Трошарина- Славија.
У јуну 2024. године је у саобраћај „пуштено“ 80 нових возила.
Закључно са 31. децембром 2024. године, 800 нових возила је укључено у јавни превоз, а до краја 2026. године, тај број ће бити повећан за још 500 што ће укупно чинити око 1.300 нових возила.
У марту 2025. године, у погон ЈКП-а „ГСП Београд” на Новом Београду је стигло 40 нових зглобних плавих аутобуса.
Овај контингент аутобуса део је испоруке у којој је Град добио 100 нових аутобуса.
Приватни превозници су први пут уговорима обавезани да купују нова возила за јавни превоз. Њихова обавеза је да купе 50 одсто нових возила, а других 50 процената у року од три године.
Градоначелник Александар Шапић, 13. марта 2025. године, приликом посете погону ЈКП „ГСП Београд” на Новом Београду најавио је да ће бити расписан нови позив за јавно-приватно партнерство, под новим условима, којима ће бити наложено да приватници имају нове аутобусе по свим стандардима. Једини стари уговор са „Ластом” и „Стрелом”, који су били заједно у конзорцијуму за приградске делове града, раскинут је јер нису испуњавали потребне услове.
Након реализације ових услова, јавни превоз биће унифициран и стандардизован и за приватне приградске линије.
„Оно што ће се у области јавног превоза десити у наредне две године није се десило никад у историји Града Београда".
У јавном превозу тренутно учествују и аутобуси старији од две године и на њих се ова одлука неће примењивати. Возила која су први пут регистрована пре 7. октобра 2022. године остаће црвена, али ће она по одлуци о обнови возног парка, полако нестајати са београдских улица.
Долазак плавих возила на улице Београда и одлазак црвених возила са њих биће грађанима јасан показатељ којим се темпом обнавља возни парк главног града Србије.
„Наша је процена да за годину и по до две нећемо имати на улицама возила старија од три и по године, по чему ћемо такође бити јединствен град у Европи.“