Beogradski JPP projekat javnog prevoza najbolji u Evropi
Veličina Slova

Sequence 01.00_00_07_19.Still002.jpg
beogradsad.rs

Ekonomska komisija Ujedinjenih nacija za Evropu prepoznala je „Projekat javno-privatnog partnerstva za poveravanje javnog autobuskog prevoza putnika u Beogradu” kao jedan od najznačajnijih i najkvalitetnijih u svetu u toj oblasti.

Beogradski projekat u konkurenciji 61 projekta iz čitavog sveta, prvi je iz Evrope, a drugi je u svetu.

81800.jpg
beogradsad.rs

Ova nagrada potvrđuje usaglašenost projekta sa Ciljevima održivog razvoja i ukazuje na inovativan i konstruktivan potez gradske vlasti, na čelu sa gradonačelnikom Aleksandrom Šapićem.

– Još mi je veće zadovoljstvo što je jedna ovako relevantna organizacija izabrala projekat javno-privatnog partnerstva za javni prevoz Beograda u konkurenciji između 61 iz čitavog sveta. Čestitam svima iz Gradske uprave koji su učestvovali i doprineli realizaciji i implementaciji ovog projekta u našem glavnom gradu. Priznanje koje je došlo iz sveta, velika je stvar za Grad Beograd, Gradsku upravu i državu Srbiju. Ponosan na svoj tim i sve koji su bili uključeni projekat – rekao je Šapić posle zvaničnog saopštavanja odluke žirija, koji je izabrao pet finalista za najbolji JPP i infrastrukturni projekat godine.

foto-2 (4).jpg
beogradsad.rs

Beogradski projekat predstavljen je pred međunarodnim auditorijumom tokom Devetog međunarodnog foruma o javno-privatnom partnerstvu, koji se održao od 14. do 16. maja u Beogradu.

„Projektom javno-privatnog partnerstva za poveravanje gradskog putničkog autobuskog prevoza”, Beograd i Srbija se pozicioniraju kao lideri u regionu u primeni inovativnih i održivih rešenja u oblasti javnog prevoza.

Projekat je konkretna mera koja daje rezultate u kratkom roku i obuhvata 734 nova autobusa koji zadovoljavaju savremene ekološke standarde.

Cilj projekta je zamena svih autobusa starijih od pet godina, a usluga prevoza novim vozilima biće kompletirana u roku od 12 meseci od zaključivanja ugovora. Nakon pet godina, privatni partner je obavezan da ponovo zameni celu „flotu” novim autobusima, od kojih 20 odsto moraju biti električni i hibridni autobusi.

Grad je nakon implementacije projekta doneo odluku o besplatnom gradskom prevozu za sve korisnike, čime se podstiče veće korišćenje javnog prevoza, smanjuje upotreba privatnih vozila, rasterećuju se saobraćajnice i parking-prostori koji se ne mogu proširiti.

Prema odluci žirija, prvo mesto je osvojio projekat vodosnabdevanja iz Senegala, dok je treće mesto zauzeo projekat „Goiania smart city” iz Brazila.

Podeli vest