Slušaj vest
Veličina Slova

Sva vozila javnog prevoza u Beogradu, registrovana prvi put nakon 7. oktobra 2022. godine, biće plave boje.

U toku je i velika obnova voznog parka zahvaljujući kojoj će u glavnom gradu Srbije saobraćati nova vozila.

U februaru 2025. godine, raspisana je javna nabavka za 300 novih autobusa i 100 novih tramvaja.

Do kraja 2027, a najkasnije do početka 2028. godine više neće biti vozila u javnom prevozu koja bi bila starija od dve-tri godine.

65937.jpg
beograd.rs

Skupština grada je odlučila da novi vozni park bude u plavoj boji.

Beograd zaslužuje da ima svoju boju, a to jeste plava.“ 

Aleksandar Šapić, gradonačelnik Grada Beograda

65936.jpg
beograd.rs

U ovoj boji će biti svi novi autobusi i tramvaji koji u narednom periodu treba da stignu.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, 28. jula 2025. godine, predstavio je nove beogradske tramvaje i najavio da će do kraja 2025. godine stići dvadeset, a do 1. marta 2026. godine svih 25 vozila koja su kupljena od turske firme „Bozankaja”.

Beograd je posle 15 godina dobio nove tramvaje. Dužina vozila je 30 metara, a širina 2,40 metara, a u odnosu na tramvaj kompanije KAF koji je stigao 2009. godine, imaju i veći kapacitet mesta, a to je 194 naspram 168. U novim plavim tramvajima i veći broj putnika može da stoji, 118 u odnosu na 90.

Plavi tramvaji na ulicama Beograda
Novi tramvaji plave boje stigli u Beograd
beogradsad.rs

Novi tramvaji su kvalitetniji i lakši za vožnju, imaju mogućnost boljeg ulaska u krivine, a samim time i lakšeg manevrisanja u užem gradskom jezgru. U poređenju sa KAF-ovim, imaju i veću snagu motora, a ulazak i izlazak putnika je lakši jer su niži, kako u unutrašnjosti vozila, tako i kod vrata. 

Novi tramvaji plave boje stigli u Beograd
Novi tramvaji na ulicama Beograda
beogradsad.rs

Za razliku od prethodnih KAF-ovih, mogu da saobraćaju u svim delovima grada. Zahvaljujući ovim tramvajima, građani dobijaju jednu novu liniju, 8, koja će saobraćati na relaciji Trošarina- Slavija.

U junu 2024. godine je u saobraćaj „pušteno“ 80 novih  vozila.

Zaključno sa 31. decembrom 2024. godine, 800 novih vozila je uključeno u javni prevoz, a do kraja 2026. godine, taj broj će biti povećan za još 500 što će ukupno činiti oko 1.300 novih vozila.

U martu 2025. godine, u pogon JKP-a „GSP Beograd” na Novom Beogradu je stiglo 40 novih zglobnih plavih autobusa.

68941.jpg
beograd.rs

Ovaj kontingent autobusa deo je isporuke u kojoj je Grad dobio 100 novih autobusa

Privatni prevoznici su prvi put ugovorima obavezani da kupuju nova vozila za javni prevoz. Njihova obaveza je da kupe 50 odsto novih vozila, a drugih 50 procenata u roku od tri godine.

Gradonačelnik Aleksandar Šapić, 13. marta 2025. godine, prilikom posete pogonu JKP „GSP Beograd” na Novom Beogradu najavio je da će biti raspisan novi poziv za javno-privatno partnerstvo, pod novim uslovima, kojima će biti naloženo da privatnici imaju nove autobuse po svim standardima. Jedini stari ugovor sa „Lastom” i „Strelom”, koji su bili zajedno u konzorcijumu za prigradske delove grada, raskinut je jer nisu ispunjavali potrebne uslove.

FOTO 4.jpg
beograd.rs

Nakon realizacije ovih uslova, javni prevoz biće unificiran i standardizovan i za privatne prigradske linije.

„Ono što će se u oblasti javnog prevoza desiti u naredne dve godine nije se desilo nikad u istoriji Grada Beograda".

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić

U javnom prevozu trenutno učestvuju i autobusi stariji od dve godine i na njih se ova odluka neće primenjivati. Vozila koja su prvi put registrovana pre 7. oktobra 2022. godine ostaće crvena, ali će ona po odluci o obnovi voznog parka, polako nestajati sa beogradskih ulica.

Dolazak plavih vozila na ulice Beograda i odlazak crvenih vozila sa njih biće građanima jasan pokazatelj kojim se tempom obnavlja vozni park glavnog grada Srbije. 

„Naša je procena da za godinu i po do dve nećemo imati na ulicama vozila starija od tri i po godine, po čemu ćemo takođe biti jedinstven grad u Evropi.“ 

Aleksandar Šapić, gradonačelnik Grada Beograda

Podeli vest